6 Kasım 2023 Pazartesi

Derkenar..

  1. Ölüm dediğin…” diye başladığınız cümleyi nasıl tamamlarsınız?

Ayakta ve son nefesine kadar ‘İslamcı’ olarak...

  1. Hayatınızda olmazsa olmaz dediğiniz üç şey…

Okumak, yürümek ve kuşlar/çiçekler.

  1. Bir koku var sizi çocukluğunuza götüren, o koku nedir?

Taze pişmiş, sıcacık mısır ekmeği kokusu

  1. Şimdiki mesleğinizi yapmasaydınız ne yapmak isterdiniz?

Kuşlar ve bitkiler üzerine çalışmak isterdim. Bilimsel ezberlerden uzak bir çalışma!

  1. O kitabın/öykünün kahramanı neden sizi çok etkiledi?

Cyrano de Bergerac. İstemedim ve hep eksik oldu. İstetmediği ve vermediği için hamdolsun!

  1. Özlemek diyince aklınıza ilk gelen?

Yayla ve 90’lar.

  1. Hayatınızda “bu benim kırılma noktam” diyebileceğiniz bir anınız.

1999. Tüketiciler Birliği. Aradığım şeyi bulduğumu hissettiğim o an. Ve sonra hep başka arayışlar. Hala aramaya devam.

  1. Mevsimlerden hangisi?

Baharlar. Her ikisi de.

  1. Tarihte bir olaya şahitlik etme imkanınız olsa hangi olayı seçerdiniz?

Akabe Biatında 13. kişi olmak isterdim. O yemin metnini Peygamber aleyhisselamın gözlerine bakarak okumak ve sonra o yemin üzerine kirlenmeden ölmek.

  1. Cevabını çok merak ettiğiniz bir soru…

Hep bir sonraki soru var. Benden muradının ne olduğunu çok merak ettim. Son bir yıldır en çok düşündüğüm şey bu. Her cevaba yaklaştığımda başka bir muradının daha olduğunu anladım. Bu hep böyle devam etti.

  1. Kederlendiğinizde yaptığınız şey?

Düşmana kederlendiysem saydırırım içimden ve dışımdan. Eskiden, dost kederlendirmişse ne iyilik yaptığımı düşünürdüm. Şimdi dostlarımın sayısı azaldı beni kederlendirmeyeceklere dost diyorum.

  1. Hayatta rafa kaldırdıklarınız?

‘Eski’ ile başlayan şeyleri bıraktım. Biri eski dostsa dost değildir.

  1. Ruhunuzda iz bırakan biri?

1997’de Trabzon’da bir radyo programında bilip bilmediğini bilmeden ‘O kendini biliyor’ dediğim, kişi.

  1. En sevmediğiniz özelliğiniz?

Fevriyim, tez canlıyım. Bazen acı faturaları olur. Ama pişman değilim.

  1. Ruhunuz nereli?

Buralara ait değil, eminim.

  1. Gözünüzü kapattığınızda duyduğunuz/duymak istediğiniz o ses?

Kuş sesleri

  1. Geçerken gördükleriniz…

Görmediğimizi göremiyoruz. Görme yanılgısı bir göz bozukluğu aslında.

  1. Bir notunuz var mı?

Kendime not: ‘İstemem eksik olsun’. Herkese not: ‘İstediniz de ne oldu?’

  1. Yaşamın boyunca seni en çok etkileyen kitap/film/oyun nedir? Neden?

Kitap seçmem çok zor onlarca yazabilirim. Ama Cihan Aktaş öykülerinin her birinin yeri çok ayrı. Mehmet Efe’nin Mızraksız İlmihali ise başka bir dünyanın var olduğunu ilk hissettiren kitap olduğu için özel! Filmler içinden ise geçtiğim süreçle ilgili bir seçim yapabilirim. Matrix ve Avatar serilerini yeni baştan izliyorum. İzledikçe orada küçümsediğim, kaçırdığım şeyler olduğunu farkediyorum. Oyun elbette ve tartışmasız Cyrano de Bergerac. Gascogne (Gaskonya) ve Bourbonların kim olduğunu bilerek, sadece bir tiyatro kahramanı olarak Cyrano!

  1. İleride bir gün anlatmak isteyebileceğiniz bir hikayeniz var mı?

Yok. Mümkünse unutulmak isterim. Hatırlanacaksam iyi bir İslamcı, emin bir insandı diye iz bırakmak kafi.

  1. Sizin için yaşamda önemli olan şeyler nelerdir?

‘Dünya hayatı bir oyun ve eğlenceden ibarettir’. En sevdiğim ayet bu diyebilirim sanırım. Bir süre daha idrak edip oynayıp eğlenelim. Sanırım bu önemli.

  1. Kendinize ve başkalarına karşı nasıl bir tutum takınırsınız?

Ruh halime bağlı, bazen çok acımasız olabilirim. Ama başkalarına daha merhametli, kendime daha acımasız olduğum söylenebilir.

  1. Hayatınızda en çok neye/kime minnettar hissediyorsunuz?

İsimler önemli değil. Dinç bir akıl ve ahlakla yolumuzu aydınlatan herkese minnettarım. Adem aleyhisselamdan bu yana o kadar kalabalıklar ki! Aklıma mukayyet olmamı sağlayan onlar. Ölenlere sonsuz rahmet, yaşayanlara hayırlı ömürler dilerim. İyi ki karşılaştık!

  1. Bugüne kadar en büyük hayal kırıklığınız nedir?

Mehmet Şevket Eygi rahmetli ‘Şaşırmak gibi bir adetim olsa şaşırırdım’ derdi. İnsanın olduğu yerde her şey oluyor. Bazen şaşırdığıma şaşırıyorum.

  1. İlişkilerde sizin için önemli olan nedir?

Samimiyet. Tek başına samimiyet ve içtenlik. Neye inandığın önemli değil. Bir yerlerin oynamasın yeterli.

  1. En sevdiğiniz ve aynı zamanda en çok zorlandığınız öğrenme deneyimleri nelerdir?

En sevdiğim kendi kendime öğrenmek, araştırmak. Sevmediğim, benden daha şebek tipleri dinlemek zorunda kalmak. Bugüne kadar hiçbir faydalarını görmedim.

  1. Hayatınızda mutlu olmanızı sağlayan şeyler nelerdir?

İşe yaradığımı hissetmek, birine dokunabilmek.

  1. Boş vakitlerinizde veya kendinize zaman ayırmak istediğinizde hangi aktiviteleri yapıyorsunuz?

Yürüyüş. Uzun uzun yürüyüşler. Kuş kovalamak, çiçeklerin peşinde koşmak, fotoğraflamak. Yaylada olmak.

  1. İnsanlarda en çok hangi özellikleri takdir ediyorsunuz?

Ne istediğini bilenler baştacımdır.

  1. Kendinizi tanımlarken hangi özellikleriniz ön plana çıkar?

Aslan burcuyum ben, söylemeyeyim :)

  1. En büyük korkunuz?

Bilerek üzmek istediklerim hariç yakınlarımı yaptıklarım veya yapmadıklarım yüzünden üzmek.

  1. Kendinize ve başkalarına ne gibi katkılar sağlamak istersiniz?

Beraber kavga edelim. Nefes aldıkça kavga edelim, hiç yorulmadan, bıkmadan.

  1. Geçmişte yapmak istediğiniz ancak yapamadığınız şeyler nelerdir?

Dengeler adına söylemediğim sözler, etmediğim küfürler, etmediğim kavgalar var. Çok pişmanım.

  1. Hayatınızda size rehberlik eden bir öğretmen, mentor veya rol modeliniz var mı?

Çok var, ama yaşayanlardan seçeceksem; bitmeyen azmi, çalışkanlığı ve inanmışlığı ile Av. Muharrem BALCI. Vicdanı, ahlakı, merhameti ve güçlü kalemi ile Cihan AKTAŞ. Sarsılmaz bir bilinç, hakikate bağlı bir akıl, bir başöğretmen ve yürüyen bir düşünce olarak Atasoy MÜFTÜOĞLU.

  1. Kendi başına yapmaktan hoşlandığınız aktiviteler nelerdir?

Doğada olmak. Bir kaplumbağa, tilki, tavşan, yılan, kelebek peşinde koşmak.

  1. Size göre en büyük başarınız nedir?

Eş seçimim :)

  1. Hayatınızdaki en zor kararlar nelerdir?

Telefon rehberimden isim silmek hem canımı acıtır, hem de gerekli olur bazen.

  1. Kendinizi en mutlu hissettiğiniz anlar nelerdir?

Bebek severken çok mutlu oluyorum galiba. Olsa da sevsek.

  1. Kendi hatalarınızdan öğrendiğiniz en önemli dersler nelerdir?

Ders çıkarabilsem keşke! Her seferinde aynı hissi yaşıyorum. Meslek/yöneticilik hayatımın bana öğrettiği bir çok ders var. Kimse duymasın ama aynı şartlar yeniden oluşsa, bile bile aynı yanlışları yeniden yapabilirim.

  1. Kendinize güvendiğiniz durumlar ve kendinizden emin olmadığınız durumlar nelerdir?

Kendime güvenmediğim bir durum oldu mu bilmiyorum. Federer’e tenis maçında kafa tutabilirim. Aptallıkla cesaret arasındaki ince çizgiyi koruyabilsem yeterli. Bazen çok zor oluyor.

  1. Hayatınızda en büyük mutluluk kaynakları nelerdir?

Söylediğim bir sözün, yaptığım bir işin bir kalpte karşılığının olması. Birine dokunması.

  1. Hayatınızdaki en büyük engelleri nasıl aştınız?

Neyi aşıp aşmadığımı bilmiyorum. Ama bir süredir ‘Bana ne söylemek istiyorsun Tanrım? Vermek istediğin mesaj ne?’ Sorusunun etrafında düşünüyorum her şeyi.

  1. Hertaraf Haber Deyince.

Çerçeveyi biraz genişletse, 90’ların Yeni Şafak gazetesine doğru yürüyor diyeceğim. Ama zaman çok farklı, konsept çok değişti. Duruşu var Hertaraf’ın duruş önemli.



Üstün BOL KİMDİR:


Sivil, İtaatsiz. Firuze Azra ve İbrahim Yusuf'un babası. 1973 Ordu doğumlu.

İnşaat mühendisi. Kuş fotoğrafçısı, kuş gözlemcisi.

Birçok sivil toplum örgütünde yer aldı.

Tüketiciler Birliği Ankara şubesinin kurucu başkanlığı, Genel Başkan Yardımcılığı görevlerini yürüttü.

MAZLUMDER Ankara Şube Başkanlığı, Genel Başkan Yardımcılığı ve Genel Sekreterliği görevlerinde bulundu.

Gıda Güvenliği Hareketi kurucularından (www.gidahareketi.org)

Günlük ve süreli yayın organlarında tüketici ve insan hakları üzerine yazıları yayımlandı.


Bir Sivil Yürüyüş kitabının yazarlarından (2006 / Tüketiciler Birliği Yayınları).

Yazarların Kaleminden MAZLUMDER’in 20 Yılı kitabının editörü ve yazarlarından. (2011 / MAZLUMDER Yayınları).

Seküler Teoloji kitabının yazarı (2022 / YÜZLEŞME yayınları).

Mezopotamyada Hüzün kitabının editörü (2022 / BEYAN Yayınları).

Yazıları ara sıra Umran dergisi ve www.hertaraf.com da yayınlanıyor.


Hiç yorum yok:

tagore